aronia-936915_1280

Naturalna suplementacja dla każdego

Dieta wegetariańska, jak i wegańska wymaga sporej wiedzy oraz urozmaicenia. Tylko w ten sposób można uniknąć większości niedoborów, które mogą być spowodowane niewłaściwym żywieniem. Natomiast z utrzymaniem zdrowej i zbilansowanej diety wielu z nas ma problem. Warto jednak zauważyć, że część bardzo ważnych witamin można w szybki i łatwy sposób uzupełnić, wybierając naturalne suplementy. Jest to niezwykle ważne w okresie jesieni i zimy!

Witaminy z grupy B znajdziesz w burakach!

Doskonałym źródłem wielu witamin są owoce i warzywa, jednak jest to bardzo często produkt sezonowy. Dodatkowo w wielu przypadkach trzeba byłoby zjeść ich ogromne ilości, aby dostarczyć odpowiednią dawkę danej witaminy. Dlatego warto wybrać skoncentrowane produkty pochodzenia naturalnego, jak: burak, dzika róża czy aronia. Dostępne są one zarówno w formie soków, jak i w postaci proszku. Dzięki czemu można je spożyć na wiele róznych sposobów: w herbacie, koktajlu czy w zdrowej owsiance. Dlaczego jednak tak ważna jest podaż witamin z grupy B?

Witamin z grupy B jest sporo, ponieważ możemy wyróżnić: B1, B2, B3, B4, B5, B6, B7, B9 i B12. To składniki, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Jednocześnie pełnią w nim wiele, często bardzo istotnych funkcji. W przypadku diety wegetarian najczęściej dochodzi do niedoboru witaminy B12, która znajduje się wyłącznie w składzie produktów pochodzenia zwierzęcego. Jej brak może spowodować znaczne pogorszenie samopoczucia, jak i doprowadzić do anemii. Dlatego tak ważna jest skuteczna i sprawdzona suplementacja pochodzenia naturalnego.

Słoneczna witamina, czyli niezwykle cenne D3

Witamina D3 to substancja, której odpowiednia podaż jest bardzo istotna dla każdego organizmu. Dlatego bez względu na stosowaną dietę, powinno się zwrócić uwagę na jej ilość. Warto zauważyć także, że witaminę tą ludzkie ciało może pozyskać zarówno z ekspozycji na słońce, jak i z diety. Oba sposoby są równie ważne, jednak ze względu na polską aurę pomiędzy jesienią a wczesną wiosna, warto zadbać o dodatkową suplementację.

Na niedobory witaminy D szczególnie narażone są dzieci oraz osoby starsze. Niemniej coraz więcej osób ze społeczeństwa zmaga się z tym problemem. Dlatego dietę warto urozmaicić o ryby, masło czy niektóre gatunki grzybów. Dodatkowo w okresie zwiększonego zapotrzebowania na witaminę D dobrze jest wybrać wysokiej jakości suplementy diety, które w swoim składzie zawierają bardzo cenne kwasy omega oraz witaminę D3.

Witaminy z grupy B – ich wpływ na organizm

Burak to niezwykle cenne źródło tiaminy, czyli witaminy B1. Odpowiada ona za prawidłową pracę neuronów oraz bierze udział w syntezie kwasów tłuszczowych. To jednocześnie jeden z kluczowych składników biorących udział w budowie błony komórkowej. Ryboflawina to witamina B2, która odgrywa ważną rolę w systemie regulacji hormonów tarczycy. Hormony te wpływają bezpośrednio na zachowanie homeostazy w ludzkim organizmie, dlatego warto zadbać o właściwą podaż witaminy B2. Podobnie witamina B6, wpływa na regulację hormonów tarczycy oraz pracę mózgu. Natomiast witamina B12 odpowiada za właściwą ilość kwasu foliowego w organizmie. Niedobór obu tych witamin przyczynia się do powstania anemii, która negatywnie oddziałuje na cały organizm.

Zdrowie zapewni Ci witamina D!

Witaminę D można określić mianem super bohatera, ponieważ pełni wiele ról w ludzkim ciele. Jej właściwa podaż pozwala zachować dobre zdrowie i uniknąć takich chorób, jak: cukrzyca, anemia, nadciśnienie. Sprawia, że pobudzane jest wchłanianie fosforu i wapnia. Odpowiada za prawidłowe kształtowanie, ale i właściwą gęstość kości u niemowląt i dzieci. Dlatego o dobrą ilość witaminy D powinniśmy zadbać już od najmłodszych lat, zwłaszcza w okresie jesieni i zimy. Pozytywnie wpływa także na odporność, jednak o właściwej podaży witaminy D niestety bardzo często zapominamy.

Jesienią i zimą nie zapomnij także o witaminie C

Witamina C większości z nas kojarzy się z kwaśnym smakiem. Sporą ilość tej substancji można znaleźć w takich produktach, jak: dzika róża i acerola, cytrynie i w innych cytrusach, a także w papryce. To bardzo wszechstronna witamina, którą warto stosować w okresie zwiększonej ilości przeziębień i grypy. Uszczelnia ona jednocześnie naczynia krwionośne, jak i wpływa bardzo pozytywnie na funkcjonowanie stawów. Witamina C odpowiada za piękny i młody wygląd skóry, gdyż bierze udział w syntezie kolagenu. Jednocześnie to bardzo skuteczny antyoksydant, czynnie biorący udział w walce z wolnymi rodnikami.

Doskonałym źródłem tej witaminy może okazać się również czysty sok z aronii, który wyróżnia bogaty skład oraz ponadprzeciętne walory smakowe. Pozytywny wpływ na organizm spowodowany jest faktem, że w soku znajduje się witamina C, a także witamina PP czy witaminy z grupy B. Wielbicielom tego wyjątkowego smaku przypadnie z pewnością do gustu sproszkowana aronia, która z pewnością okaże się wspaniałym uzupełnieniem wielu potraw. Warto podkreślić, że owoc aronii to bardzo ważne źródło flawonoidów.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *