beetroot-juice-2512474_1280

Po co suplementować witaminy z grupy B?

Witaminy grupy B są naszemu organizmowi niezbędne do prawidłowej pracy. W grupie tej znajduje się między innymi witamina B1, B2, B6. Ich niedobory mogą negatywnie wpływać na pracę mózgu, na hormony tarczycy. Specjaliści są zgodni, że optymalnym rozwiązaniem byłoby dostarczanie wszystkich witamin w pożywieniu, jednak jak wiadomo nie zawsze jest to możliwe. Z pomocą przychodzą suplementy, które uzupełnią niedobory witaminy w organizmie.

Witaminy z grupy B – czyli jakie?

Często słyszymy o tym, aby dbać o właściwy poziom witamin z grupy B w naszym organizmie. Jednak nie każdy tak do końca wie, jakie są to dokładnie składniki. W grupie tej wyróżniamy: witaminę B1, B2, B3, B4, witaminę B5, B6, B7 oraz B9 i B12. Każda z nich wpływa na inny element naszego organizmu i pełni różne funkcje. Witamina B1, inaczej tiamina, niezbędna jest do prawidłowej pracy neuronów, pełni ważną rolę w budowie ich błon komórkowych. Bierze też udział w syntezie kwasów tłuszczowych. Jeżeli potrzebujesz suplementacji witaminy B1 sprawdzi się tu doskonale burak. Bardzo ważną funkcję w naszym organizmie pełni witamina B2 – ryboflawina. Bierze ona bowiem udział w systemie regulacji naszych hormonów tarczycy. Warto więc w sposób szczególny zadbać o to, aby w naszym nie dochodziło do jej niedoborów. Mówiąc o prawidłowej pracy mózgu nie można zapominać o witaminie B5, ma ona bowiem wpływ na odpowiednią pracę komórek mózgu. Z kolei niedobór witaminy B12 sprawia, że w organizmie pojawia się z czasem niedobór kwasu foliowego. Witaminy z grupy B mają ogromny wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Warto więc jeść produkty bogate w te elementy, jak również stosować odpowiednią suplementację. Witaminy z grupy B znajdziemy w takich suplementach jak dzika róża, aronia i wielu innych. Będą one doskonałym uzupełnieniem codziennej diety.

Zadbaj o swój układ nerwowy

Sprawne działanie naszego układu nerwowego ma ogromny wpływ na codzienne życie. To właśnie witaminy z grupy B mają nieoceniony wkład w funkcjonowanie tego układu. Najważniejsza będzie tutaj witamina B1. Niedobór tiaminy odczuwalny jest w postaci ciągłego uczucia zmęczenia, braku koncentracji, czy też w ogólnym pogorszeniu nastroju. Nie da się ukryć, że normalne codzienne funkcjonowanie jest wtedy wręcz niemożliwe. Taki niedobór utrudni wykonywanie codziennych czynności, realizację zadań w pracy lub naukę. Jeżeli więc czujesz, że Twoim problemem może być właśnie niedobór witaminy B1, zadbaj koniecznie o jej uzupełnienie. Świetnym rozwiązaniem jest suplement młoda pszenica, czyli nic innego jak trawa pszeniczna w proszku. Bogata nie tylko w witaminy z grupy B, ale również witaminę C, A, K, E. Warto więc dla zdrowia przyjmować taki suplement regularnie.

Kolejną witaminą, która ma wpływ na układ nerwowy jest witamina B2. Jest ona składnikiem enzymów, które to właśnie regulują całą pracę układu nerwowego. Niewiele osób wie, że suplementacja witaminy B2 może w dużym stopniu zapobiegać pojawieniu się depresji poporodowej, co niestety u kobiet zdarza się dosyć często. Niedobór tej witaminy może powodować migrenowe bóle głowy. Jeżeli więc borykasz się z takimi bólami, sprawdź czy nie jest to brak witaminy B2.

Witamina B w ciąży

Witaminy z grupy B poleca się kobietom w ciąży, jak również tym, które dopiero planują swoje potomstwo. Jest tak dlatego, że ta grupa witamin ma olbrzymi wpływ na prawidłowy rozwój płodu. Chyba każdy z nas słyszał o tym, że kobieta w ciąży powinna przyjmować kwas foliowy. Kwas ten to nic innego jak witamina B9. Wpływa ona na rozwój płodu podczas całej ciąży. I co niezwykle istotne niedobór tej witaminy może przyczynić się do tego, że masa urodzeniowa dziecka będzie niska, albo co gorsza nawet do przedwczesnego porodu. Prawidłowe odżywianie i suplementacja w ciąży mają ogromne znaczenie. Wszelkie niedobory witamin mogą mieć bowiem fatalne skutki. W przypadku niedoborów witamin z grupy B, może to być uszkodzenie struktury DNA płodu, a nawet problemy rozwojowe płodu prowadzące do chorób genetycznych.

Dobry wzrok dzięki witaminie B2

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twój wzrok był sprawny przez długie lata, nie możesz zapominać o witaminie B2. Wpływa ona bowiem na wszystkie elementy gałki ocznej, które nie są unaczynione. Chodzi tutaj między innymi o soczewkę, rogówkę i ciało szkliste. Witamina B2 będzie bardzo pomocna dla osób, które borykają się zapaleniem spojówek, poleca się ją także w początkowym stadium zaćmy. Niedobór witaminy B2 powoduje sporo schorzeń w obrębie oka. Możemy czuć na przykład swędzenie oka, nadmierną suchość, albo też nasz wzrok staje się wręcz nadwrażliwy na światło.

Zdrowy organizm tylko z witaminą B

Witamina B to jak widać nieodłączny składnik w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Wpływa na układ nerwowy, pracę mózgu, wzrok. Działa również zbawiennie na włosy i paznokcie. Powinniśmy więc w szczególny sposób dbać o to, aby nigdy nie zabrakło jej w naszym organizmie. Ciężko jest komponować posiłki w taki sposób, aby dostarczyć wszystkich tych witamin na odpowiednim poziomie. Na szczęście z pomocą przychodzą naturalne suplementy, które stosowane regularnie wzmocnią nasz umysł i ciało.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *